Thursday, July 19, 2012

Wishlist 1 : Sewing Machine (Mesin Jahit)

Eh...tetiba lak ada wishlist kan?? sebelum ni x penah buat ponn?? hehe..yang tak pernah dipernahkan kan??? kikiki...macam mengidam lak..tapi tak mengandung pon...ape salahnye kannn

kali ni nak MESIN JAHIT... nape??

sebab MAK saya tukang jahit...abah saya belikan mesin untuk dia..
ADIK saya pon tukang jahit...dia share duit ngan ABAH untuk belikan set industri
ADIK lelaki saya tukang pomen mesin jahit...dia dapat pengalaman masa kerja pomen di kedai mesin industri..
ABANG saya belikan isteri dia mesin jahit industri dan galakkan isteri dia belajar menjahit.
KAKAK saya (rasanya) dah ambil mesin jahit lama kat kampung tu bawa gi rumah di kat Muadzam, pahang...
SAYA? tak minat sangat menjahit ni, tapi mesin jahit ni seperti satu keperluan dalam keluarga..mungkin sebab dah terbiasa dari kecil dengan menjahit..setakat koyak sikit2, nak combine kain, nak buat baju, langsinr dll tak pernah upah orang....suruh je mak atau adik buatkan...tak pon tolong laa sikit2 jahit sendiri masa balik kampung...jadi secara tidak langsungnya, saya ada la SKILL menjahit tu...percaya tak???

jangan ingat orang IT hanya tau mengadap komputer je tau...hehehe

Jadi, bila ada keperluan sikit2 untuk membuat jahitan, saya selalu dok terpikir nape laa aku takde mesin jahit kat rumah sendiri...setakat nak jahit sarung bantal anak takkan nak upah kot kan...sehingga hari ni, dah 3-4 helai sarung bantal anak aku jahit tangan je (pakai benang dan jarum je weii...xde mesin lagi)... kalau ada mesin jahit sendiri lagi senang kan???

boleh buat :
- sarung bantal anak
- betulkan kaki seluar hubby
- jahit langsir sendiri
- jahit baju/kain/seluar sendiri
- buat kraftangan

dan banyak lagi yang saya boleh buat kan??? (kalau rajin laa)

jadi saya ada banyak sebab kan untuk beli mesin jahit tu???

brand yang slalu mak saya pakai : SINGER, adik saya pakai JUKI...saya tak pasti nak pakai brand apa..setahu saya SINGER yang paling sesuai untuk kegunaan di rumah (pengguna biasa) macam saya ni...tapi kalau ada brand lain (dengan harga berpatutan) boleh la suggest pada saya yee....

---MISI : mencari Mesin Jahit (nak pakai bajet sape ye?? kalau minta ngan hubby ada dia nak bagi nih (><))

No comments:

Post a Comment

Jom komen entry saya...