Monday, December 5, 2011

Peliharalah Mereka Ya ALLAH

Bismillahirrahmanirrahim.

Ya Allah,

kau ampunilah dosa-dosaku, dosa suami ku, dosa anakku, kedua orang tuaku, ahli keluargaku dan seluruh ahli keluargaku. lindungilah kami semua dari segala kejahatan dan kemusnahan. peliharalah kami dibawah payunganmu. Bimbinglah kami ke jalah yang engkau redhai.

Ya Allah,
Andai aku pergi dahulu dari mereka, kau peliharalah mereka semua. kau rahmatilah mereka.
kau lingdungilah suamiku Ya Allah, kau peliharalah dia, kerana aku sangat mencintainya Ya Allah. Jadikan dia seorang suami dan bapa yang soleh agar dapat kembali ke jalanmu dan membimbing anak ku. Sesungguhnya aku maafkan segala kesalahanya terhadapku.
Kau peliharalah anakku dibawah rahmatmu. sesungguhnya aku amat menyanyanginya lebih dari diriku. kau bimbinglah dia agar menjadi manusia yang soleh, yang memberi manfaat kepada org lain dan agamanya. agar dia menjadi pelindung mama dan papa di akhirat nanti.
aku tidak tinggalkan harta pada mereka semua, tapi hanya kasih sayang yang tak berbelah bagi.

sesungguhnya Ya Allah, aku redha dengan ketentuanmu, hanya engkau yang maha mengetahui dan engkau maha menyanyangi. kau tunjukkan aku jalan yang lurus, jalan yang engkau redhai. tetapkan pendirianku, tetapkan imanku. agar dapat menjadi insan solehah.

amin.

No comments:

Post a Comment

Jom komen entry saya...